tag:blogger.com,1999:blog-93886340617240869.post7901739586925417045..comments2023-05-03T18:47:04.116+03:00Comments on פורום לנושאי סת"ם: למ"ד נכנסת לחלל דל"תmoshe weinerhttp://www.blogger.com/profile/17623258731013647342noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-93886340617240869.post-23916197064546073972014-06-17T07:40:10.224+03:002014-06-17T07:40:10.224+03:00א. סתמות הפוסקים (מגן אברהם, שוע"ר, משנה ברו...א. סתמות הפוסקים (מגן אברהם, שוע"ר, משנה ברורה) שלא חילקו בענין פסול למ"ד נכנס לדלי"ת.<br />ב. עקב בי"ת נכנסת לחלל הדלי"ת, זה אותו דבר בדיוק כמו צואר להמ"ד הנכנס לחלל הד'.<br />ג. נכון שזה מחלוקת האחרונים, ואני מחזיק בשיטה המחמירה. (ובאתי במאמר זה לבאר שיטה זו, ע"פ סברת הרמב"ם בביאור הגדרות כתיבה תמה).<br />ד. מי שרוצה להקל, ודאי יש לו על מי לסמוך (לשכת הסופר, אבני נזר, מקדש מעט).moshe weinerhttps://www.blogger.com/profile/17623258731013647342noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-93886340617240869.post-71865554296357389042014-06-16T22:52:33.759+03:002014-06-16T22:52:33.759+03:00קודם כל תודה רבה על תגובתך
אך כמה דברים אני לא מבי...קודם כל תודה רבה על תגובתך<br />אך כמה דברים אני לא מבין<br />בשועה"ר סעיף מ"א מביא רק את הדין של ראש למ"ד לתוך דל"ת (ולכתחילה) ופוסל רק אם נפסד צורת האות וא"א לדייק לענ"ד על המקרה שלנו - עקב ,"ב" לתוך דל"ת<br />וכן אותו דבר במש:ב ס"ק קל"ב לא מביא הדין העליון<br />ומהיכי תיצי לדייק שהולכים בשטה הזאת<br /><br />ובענין סברתך ע"פ המבואר בפירוש המשנה לרמב"ם -קשה להגיד שפוסל אף בדיעבד - דומיא דנגיע שפסול כל עוד לא תיקנו כך עקב בית -עינינו רואים שלא נפסל ומהיכי תיצי לכסות האות השני'ה <br /><br />ברור שכ"ז הוא מח' אחרונים<br />מצד אחד ק"י ומלאכ"ש - ומצד שני אבנ"ז וקסה"ס<br />השאלה היא איזה שיטה לקחת (וכמדומה לי רוב האחרונים מקילים בזה)Ezrahttps://www.blogger.com/profile/06922948662629965255noreply@blogger.com