יום שני, 6 במאי 2013

כוזו פעמיים, ודין מחיקתו

פעמיים כוזו. הסופר טעה בכוזו הראשון ודילג סמ"ך, וחשש מלמחוק כי הם "שמות", ולכן כתב על גביו כוזו שני.
המזוזה כשרה, שמות הללו מנהג ואינן מעכבין כלל, וכן אם הם כתובים פעמיים או שלוש, אינן מעכבין.
מן הדין ודאי שמותר למחוק כוזו הראשון [יותר נכון מהטעות מהזיין של במוכז כו'], כי אין לכוזו דין "שם" שאסור למוחקה, אלא דין "כינויי השם" שמותר למוחקן לצורך.
דרך אגב הזייני"ן האחרונים של במוכז כוזו הראשון, אינן זייני"ן כשרים (אע"פ שכל זה אינו מעכב כלל).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה