יום שלישי, 28 באוקטובר 2014

קביעת מזוזה במסדרון/פרוזדור

 
 
מסדרון [עם מדרגות יורדות] בין מרכז הבית לחדר צדדי, ויש בפתח שלה שתי מזוזות ומשקוף כדין [דבר זה אינו משתקף בתמונה הראשונה - כי נראה שם שאין מזוזת סף שמאל בירידה למדרגות], היכן קובעים את המזוזה על פתח זה, איזה נחשב צד ימין? לכיוון הבית או לכיוון החדר הצדדי? שאלה זו היא בפרט לפי מנהג חב"ד שקובעים לחדר הצדדי על פי היכר ציר, וכאן ההיכר ציר נפתח החוצה. נמצא המזוזה על פתח החדר [שלמטה] בימין היציאה ממנו לכיוון הבית.

יש לקבוע את המזוזה על ימין פתח המסדרון לכיוון החדרים, כי זה דרך ביאתו של פתח זה, כלומר דרך הבא ממרכז הבית לתוך המסדרון לכיוון החדרים [שלמטה]. ואע"פ שהחדר עצמו [שלמטה] הוא דרך יציאה לכיוון הבית [כלומר המזוזה שבפתח החדר עומדת [בכיוון] הפוכה מזו, ששם מורה על צד ימין לבית, ואילו בפתח המסדרון מורה על צד ימין לכניסה לחדרים].
אין אנו עושים חשבון כזה, לומר, ממה נפשך או שהוא בא מצד הבית לגמרי עד תוך החדר, וכל המזוזות צריכות להיות לצד ימין זה, או שהוא בא מהחדר עד תוך הבית וכל המזוזות יעמדו לצד ימין של כניסה לצד הבית. אלא כל פתח נידון לעצמו [ולא איכפת לנו מה שנראה כאילו סתירה בכיווני ההליכה שבב' פתחים הללו].

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה