ירכי שתי הזיי"ן אינם יורדים מאמצע הראש, אלא יותר מדי בצד שמאל. אמנם אין לפסול כל זמן שאינו ראש הפוך ממש, מ"מ אין זה צורתה לכתחילה.
המ"ם סתומה יש לה בליטה גדולה מדי של המושב בצד שמאל. ראה פורום לנושאי סת"ם: מ"ם סתומה מרובעת בפינות - לא בליטת קרנות
עוד דוגמא של הזיי"ן כנ"ל.
יציאת ירך הנו"ן פשוטה דינה כזיי"ן, גם היא צריכה להיות לצאת מאמצע הראש ולא מן הצד. אע"פ שאינה כתיבה תמה לכתחילה בצורת האות, מ"מ אינה פסולה כל זמן שאין ראשה הפוכה לגמרי.
עוד דוגמא של הזיי"ן כנ"ל.
יציאת ירך הנו"ן פשוטה דינה כזיי"ן, גם היא צריכה להיות לצאת מאמצע הראש ולא מן הצד. אע"פ שאינה כתיבה תמה לכתחילה בצורת האות, מ"מ אינה פסולה כל זמן שאין ראשה הפוכה לגמרי.
לפי עניות דעתי, חסר גם ב"ם" את הגיבוי הדק של הירך ימין.
השבמחקאינני יודע אם זה משנה משהו הלכתית אבל בכל אופן מי שרוצה לכתוב את הכתב של ר' ראובן צריך לדייק בכל הפרטים.
את העיבוי סליחה לא הגיבוי.
השבמחקנכון.
השבמחקר' חיים מתכוין שמ"ם סתומה בכתב המיוחס יש עקב כמו בי"ת, והעקב לא רק בולט מעט ימינה אלא גם עבה מעט לגובה יותר מהמושב, בדיוק כעקב הבי"ת.
יש הבדל קטן בין עקב הבית לעקוב ה"ם".
מחקעקב הבית יוצא מאמצע הירך הימני עקב ה"ם" יוצא מהגג ומתוקה כמו עקב הבית.
כמודמה לי שיש טעות כתיב בהערה שלך. נא לבדוק. ולמה הוא כפול?
מחקכפול אינני יודע למה.
השבמחקוצודק במקום עקוב צל עקב
במקום ומתוקה צל ומתוקה.
סליחה ותודה.
"ומתוקה" או "ומתוחה" ?? מה הכוונה?
מחקנא לבאר.
ומתעבה
השבמחק