יום ראשון, 10 ביוני 2012

נכתבה שלא כסדרה ??

אפשר להגדיל את התמונה.
המזוזה הזאת לא מוצאת חן בעיני - מה אני אעשה ? אך הוא לא נראה לי טוב !!
אני די משוכנע שבתיבה "ושננתם" התי"ו נכתבה שלא כסדרה. הסופר כתב המ"ם ואח"כ השחיל [או תיקן - אין נפקא מינה כאן] את התי"ו למקומה, ולא היה לו מקום לבליטת התי"ו שמאלה, ולכן השפיל רגליה תחת השיטה. פשוט!!
גם כתיבת רגל שמאל בה"א הגם שאינה פוסלת, אך מורה שלא מדובר כאן בסופר [עכ"פ סופר המכבד את מסורת הכתיבה]! רגל שמאל של הה"א יש בה כמה צורות כתיבה. המסורת האשכנזית שהיא כעין יו"ד הפוכה או דומה לזה, ומסורת ספרדית שהיא קו פשוט וקצר כעין ו"ו קטנה. אך אין שום מסורת לעשות הירך קו פשוט באלכסון של 45 מעלות.
דוגמא של הה"א מהמזוזה הנ"ל:
 העיי"ן בתיבה 'עשב' מופסקת ופסולה. אע"פ שהפסק זה מותר לתקנה, יש לי כלל גדול - כאשר אני בספק וחשד שמא המזוזה לא נכתבה כדין, ויש בה הפסק הריני אומר המזוזה היא [כעת] פסולה. [ואינני רוצה לתקנה].

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה