יום שני, 27 בפברואר 2012

עצה בתפלין של יד שלא תיפול הפרשה לתוך התיתורא

בתפלין של יד אע"פ שיש בעומק הבית מספיק מקום ליכנס שם כל הפרשה, מ"מ היות שהבית רחב הפרשה תיפול לתוך היתותרא, לכן צריך לשים חתיכת קלף או עור בתוך התיתורא שלא תוכל הפרשה ליפול לאויר התיתורא.

7 תגובות:

  1. יש החוששין להשיטה הזאת וטוענים שעי"ז הפרשה לא רואה את האויר
    למרות שקשה לקבל א"ז ואני לא חושש לזה
    האם אפשר להוסיף גם למטה (לא מן הצד)? כי גם ע"ז יש טוענים שהבית צריך לסתום הפרשה ולא משהוא אחר

    השבמחק
  2. עזרא לא הבנתי דבריך, נא לבאר יותר.
    ודאי שמותר להוסיף קלף או עור למטה לסתום את פי הבית, וגם ראיתי את זה בקצת בתים. [תחתית] הפרשה לא צריכה לראות את התיתורא.

    השבמחק
  3. נראה לי שהתכוונת לשאול האם יש חציצה בין הפרשה לבית על ידי הקלף שהוספת [בפטנט שלך]?
    לא!

    השבמחק
  4. בדיוק
    הראיון הזה ראיתי בספר זכרון אליהו על הלכות תפילין והוא מחמיר שלא להכניס מטליות לא מן הצד ולא מלמטה, עיין שם

    השבמחק
  5. הדברים הם בספר זכרון אליהו פרק יד סימן ז (עמ' רנא-ב) שם מביא כמה פוסקים שיש חציצה בין הפרשיות לגוף הבתים. (לא נלע"ד שההלכה למעשה לעיכוב כן, שהרי אנו מחמירים לשים מטלית סביב הקלף כסברת הרמב"ם, אע"פ שרוב הפוסקים חולקים על דעתו דאין הלכה למשה מסיני לעטוף הפרשה במטלית. ולמה לא חששו לחציצה?)
    בכל אופן הם מדברים בחציצה בין הבתים לפרשה, ולא מתחת לפרשה. כי חציצה בין הפרשה לתיתורא, זה ודאי לא שמענו.
    ועוד בדרך כלל ישימו קלף או עור או רצועה להחזיק את הפרשה במקומה, ומין במינו אינו חוצץ.

    השבמחק
  6. עיין שם בדף רנ"ז שמביא בסיכום הדברים, שמחמיר גם למטה ומציע לההדביק המטלית לתיתורא התחתונה ???

    השבמחק
  7. תודה רבה, לא שמתי לב בתחילה למה שכתבו, שציינת.
    אבל אין להם שום מקור, וזה סתם המצאה!

    השבמחק