הכתב הוא גרוע, ויש כאן בעיות שונות. וכתבתי אותן כאן כדי להתלמד למעוניין בדברים:
הה"א בשם הוי' רגל שמאל צריכה להיות כולה תחת חלל הגג, כאן נדמה שחציה מחוץ לחלל.
תגי בדקחי"ה - גם לנוהגים שלא לעשותן בסוף הגג ממש מצד שמאל, מ"מ לכתחילה צריכין להיות בצד שמאל של הגג, ולא באמצען או בימין.
אנכי - השמיט את התגין. כל אלו שעושין את התגין אחר כתיבת האות, מקילים בעשיית התגין ו"שוכחים" בחלק מהאותיות תגין.
הכ"ף פשוטה יש בה זוית ועוקץ יוצא - הוא פסול לפוסקים האשכנזים (אמנם מותר לתקנו בהוספת דיו לעגל סוף גג הכ"ף).
העיי"ן - המושב דק ואינו בעובי ראשי העיי"ן - זה סוג מנומר (כלומר שאין עובי כל החלקים שוים זה לזה) שאינו לכתחילה. ראה מה שכתבתי פורום לנושאי סת"ם: כתב מנומר
'ושננתם' ועוד - שכחת תגין כנ"ל.
כ"ף פשוטה עם זוית ועוקץ עולה כלפי מעלה - פסול כנ"ל ומועיל תיקון בהוספת דיו.
צד"י כפופה - היו"ד הימנית גבוה מדי.
עיי"ן [ושבעת] שבורה מעט ומנומר כנ"ל.
כ"ף פשוטה עם זוית ועוקץ עולה כלפי מעלה - פסול כנ"ל ומועיל תיקון בהוספת דיו.
צד"י כפופה - היו"ד הימנית גבוה מדי.
עיי"ן [ושבעת] שבורה מעט ומנומר כנ"ל.
נו"ן באלקינו - צואר הנו"ן שבורה מעט, כשרה. עיין מה שכתבתי בפורום תחת התוית "נו"ן שבורה".
ה"א רגל שמאל נוטה וחלקו מחוץ לחל הגג כנ"ל.
צד"י כפופה - פסולה משום שינוי מובהק בצורתה.
ה"א רגל שמאל נוטה וחלקו מחוץ לחל הגג כנ"ל.
צד"י כפופה - פסולה משום שינוי מובהק בצורתה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה