המזוזה קבועה אחרי הדלת. רבנים רבים מכשירים בדיעבד, כי היא תחת המשקוף ובחלל הפתח. ויש לסמוך על דבריהם בשעת הדחק שא"א לקבעה באופן אחר. אבל לדעת הרמב"ם כל שקבעה אחר הדלת פסולה.
וצ"ע לדעת הרמב"ם האם יועיל כאן אם יקרב את המזוזה ויקבענה מיד אחרי הדלת תוך טפח, דכל תוך טפח חשיב כמו שהיא קבועה במקומה, או שמא כל שאחרי הדלת פסול. ונראה להחמיר בשיטתו.
וצ"ע לדעת הרמב"ם האם יועיל כאן אם יקרב את המזוזה ויקבענה מיד אחרי הדלת תוך טפח, דכל תוך טפח חשיב כמו שהיא קבועה במקומה, או שמא כל שאחרי הדלת פסול. ונראה להחמיר בשיטתו.
אלו (יד הקטנה הלכות מזוזה ג:יא לפי הבנת המנחת עני שם ס"ק יט) שמעדיפים שהמזוזה יהי' מאחורי הדלת אבל תחת המשקוף במקום שלפני הדלת אבל לא תחת המשקוף - סוברים שזה נלמד מהמילים 'ביתך' - דרך ביאתך.
השבמחק