קצת שיני"ן המושב שלהן שטוחה לגמרי, וע"פ הדין היא צ"ל בשיפוע כדי שלא תוכל לשבת, כי אותיות שק"ר אין להן רגלים, כמבואר בגמרא והביאו הב"י.
ונחלקו האחרונים האם יש בזה חשש פיסול, דעת הפמ"ג וקסת הסופר [וכמדומה לי גם דעת הדברי חיים מצאנז] לחשוש לפסול, כי הוא נגד דברי הגמרא. אך דעת שו"ע אדמו"ר ברור שאין זה מעכב, כי לא נשתנה צורת האות בכך.
ומחלוקתם, האם דבר המבואר בגמרא, אך לא נאמר בפירוש שזה מעכב, האם יעכב, כי לסברת הקסת ופמ"ג יש חשש שהוא יעכב, רק בגלל שנזכר בגמרא, ולדעת שו"ע אדמו"ר אינו מעכב, כי גם דקדוקי הגמרא [שלא נזכר בהן עיכוב] למצוה לבד נאמרו.
נראה לי שגם אליבא דהפוסלים, עכ"פ מהני תיקון להוסיף דיו לעשות לשי"ן שיפוע יפה, [דלא גרע זה מכ"ף פשוטה שעשאה מרובעת שהתיר הפמ"ג לתקנה, כי לא נהפכה לאות אחרת, וכמו"כ כאן]. ופשוט שלכו"ע מצוה לתקן האות כהלכתה.
ראה גם פורום לנושאי סת"ם: שו"ע אדמו"ר סימן לו סעיף א
ראה גם פורום לנושאי סת"ם: שו"ע אדמו"ר סימן לו סעיף א
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה