הפסק דק בירך הו' - אין צורך לכסות החלק התחתון ולשאול תינוק, כי החלק שלמטה מההפסק מצטרף לחלק העליון, ומותר לתקנה (גם בתו"מ שלכס"ד. ולא אמרו הפוסקים שאין החלק שלמטה מהנקב [או הפסק] מצטרף לשיעור האות, ולכן צריך לכסותה [חלק התחתון] מלפני התינוק, אלא כאשר אינו מצטרף כלל עם החלק העליון כגון הפסק נקב, או הפסק גדול וניכר בקלף. אבל הפסק דק ודאי מצטרף לשיעור אות אחת).
המ"ם [השמים] יש הפסק דק בין הכ"ף לוי"ו [החרטום] - מותר לתקנה דניכרת היטב כמ"ם, ואינה נראית כלל ככ"ף ווי"ו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה