מזוזה בעייתית עם כמה שאלות.
ניתן להגדיל את התמונה ע"י הקשה על התמונה עצמה.
מזוזה זו הועלתה על ידי בפורום באנגלית, ראה
The STa"M Forum: Questions on mezuza
למטה בתמונה שניה מוצגת אותה מזוזה עצמה, כאשר סימנתי בה את הבעיות שאפרט:
מזוזה זו הועלתה על ידי בפורום באנגלית, ראה
The STa"M Forum: Questions on mezuza
למטה בתמונה שניה מוצגת אותה מזוזה עצמה, כאשר סימנתי בה את הבעיות שאפרט:
מזוזה זו נשאלה על ידי אחד מחברי הפורום באנגלית לכבוד הרב שמאי גרוס שליט"א [מו"צ מפורסם כאן בירושלים עיה"ק] ולהלן תשובותיו, והערה שלי:
מצוך יש רווח בין המ"ם לצד"י - פסק שזה פסול, ואפשר לתקנו על ידי משיכת יו"ד ימני של הצד"י יותר לקראת המ"ם.
שלשה שורות המסומנות מצד שמאל - נשאל האם יש כאן בעיה של קובה, וענה שהדבר במחלוקת בין הרב אלישיב שליט"א שמכשיר [משום שהרווח אחר ובשעריך ניכר שהושאר משום רווח פרשה, ולא למטרת קובה או זנב] ודעת הרב וואזנר שליט"א להחמיר. ואמר שדעתו [של הרב שמאי גרוס] להקל.
יודי"ן רבים המסומנים רגלם ארוכה מהראש - אמר שאין בעיה והם בסדר.
[לעניות דעתי, יש כאן שאלה חמורה ע"פ שיטת אדמו"ר הזקן בסי' לב סעיפים יט, כ - על פי המבואר בשו"ע הרב שם החילוק בין וא"ו ליו"ד היא, שהיו"ד ירכה קצרה מראשה [כלומר פחות מקולמוס אחד] והוא"ו ירכה ארוך יותר מהראש. אם כן יודי"ן הללו הגם שניכרות היטב לעין ולתינוק מ"מ פסולים המה משום שכבר בטלה צורת יו"ד מהם ונעשו ווי"ן (פסולים עכ"פ). זוהי הבנתי בשיטת האדמו"ר שם, וצריך לעיין בפנים שוע"ר כדי להבין הדבר, ולא נכנסתי לאריכות ההסבר - כי תמיד שואלים אותי מהיכן הבנת כך בשיטת האדמו"ר. ואם ירצו אבאר הדבר].
הנוני"ן המסומנים - הראשון אמר שאין בעיה והיא כשרה. על השני בתחילה נטה לפסול, ולבסוף אמר שישאלו לתינוק.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה