אמנם ראש הז' קרוב לראש הוי"ו של חרטום המ"ם - אך אינן נוגעין. ואין כאן גם דמיון לחי"ת, כי אין להם חטוטרת המחברת או קרוב לזה - ולכן כשר. כדאי לגרר ביניהם להרויח מעט הרווח. (זה נראה לי נכון. אמנם יש מקום להחמיר ולשאול תינוק האם יטעה לקרותה כחי"ת של רש"י. אך זה חומרא לבד, כי גוף המ"ם [הכ"ף] מוכיחה שהיא מ"ם, ולא חלק מחי"ת).
צורת חלק מהאלפי"ן אינן כתובות כתיבה תמה לכתחילה - כי הנקודה העליונה עשויה כאן כקו מאורך, וכמין רי"ש, ולכתחילה צ"ל עשויה הנקודה העליונה כעין יו"ד.
הו' סמוכה ביותר למושב הע' - צריך שאלת תינוק, ואם יקראנה שי"ן - לדעתי המזוזה פסולה.
כבר נתבאר בפורום זה - שתי אותיות סמוכות ביותר עד שמשתנות להיראות כאות אחרת, האם יש לפסול.
ראה מאמרים בתוית: אותיות סמוכות זו לזו עד שנשתנו צורתן
ראה מאמרים בתוית: אותיות סמוכות זו לזו עד שנשתנו צורתן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה