נקב בגוף הבית פוסל את הבית, כמבואר באורח חיים סימן לג.
אפשר לתקנו ע"י הכנסת עור קטן מבפנים ולהדביקו שם היטב. אבל אז יהא הבית לא מעור אחד [ואינו מהודר. ורק כשר לסוברים דעורות מדובקים יחד נחשבים לעור אחד].
יש להעיר דלפי דעת הצמח צדק אפילו שלא מעור אחד, היינו דוקא בתפלין של ראש שכל כיס אחד [בית לפרשה אחת] היא כולה מעור אחד, אלא שהטוטפת עשויה מד' כיסין תפורים או מדובקים יחד, וזה נחשב שלא מעור אחד דכשר [אבל לא מהודר]. אבל שתי עורות בכיס אחד [כלומר בית אחת של פרשה, שאינה מעור שלם] פסולה.
הנקב הוא בגוף הבית ולא במחיצות, נכון?
השבמחקנכון
השבמחק