כדאי לעשות הגדלה
מזוזה זו הכתב מיושר אך אינו על השירטוט, אלא בין השירטוטים. כנראה שהשירטוט לא תאם את גודל הכתב, והסופר יישר את הכתב על פי השירטוט, אך לא במדת השירטוט ולא כתב על השירטוט ממש אלא ביניהם.
ראה הדיעות בענין זה במשנת הסופר [סימן ג הלכה ה]. ולדעתי העיקר להכשיר בדיעבד, כי חזינן שגם השירטוט ישר לעצמו וגם הכתב מיושר, ואין חיוב שהכתב יהא דבוק לשירטוט. (אין לבלבל את הנידון עם תשובתו המפורסמת של רעק"א. הוא מדבר שהשירטוט עצמו מעוקם, משא"כ בנידון שלנו)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה