ראה הגדלה
לעומת הבי"ת שהועלה אתמול - שהיא פסולה, בי"ת זו יש להכשירה על ידי קריאת התינוק [וכמובן מצוה לתקן ריבוע הזוית שלה, אחר הקריאה הנכונה].
החילוק ביניהם ברור ונראה - הבי"ת הראשונה גבה כולה עיגול אחד, וזו עקבה ברור ובולט החוצה ממסגרת האות ואינה דומה כלל לכ"ף, אלא שאינה מרובעת גמורה למטה, ולכן ראוי לשאול תינוק עליה לפני התיקון.
בענין תינוק באות הזה - התינוק קרא בפשטות ״כ״
השבמחקהתלבטתי לפסול את זה בפשטות כי לי נראה בכללות כמו ״ב״ וגם העליתי את זה בפורום אחר ומו״צ אחד רצה להכשיר בפשטות ׳בלי תינוק׳
היות והתינוק הראשון היה דרך מסך, של וואטסאפ, שאלתי עוד תינוק ( ובזה ניסיתי להרגיל התינוק לכתב הזה במיוחד לביתים אחרים שלא היה שאלה)
להפתעתי כשהגענו לאות הזה קרא גם ״כ״
מה דעתך בזה ?
האם התינוק זה לעיכובא - וצריכים לפסול הפרשה
או זה רק לריווחא דמילתא ולא כ״כ צריכים להתיחס לזה
דרך אגב שאלו גם לאיש גדול (לא דתי) וגם אמר שנראה לו ׳כ׳
לאחר שהראית לכמה וטעו לחשבה כ"ף -
השבמחקעכשיו בודאי יש לעשות שאלת תינוקות מדוקדקת, להראות לכמה תינוקות את הביתי"ן וכפי"ן בכתב הזה דוקא. ואחר שתראה שכל תינוק בקי היטב באותיות הללו, לשאול אותם מה זה. אם רובם יכשירו יש להכשיר ולתקן, ואם הרוב יגמגמו לקראה כ"ף - יש לפסול.