שאלה:
היה הפסק באות של השם, אמנם ידעתי שזהו שם אבל שכחתי לקדש בעת התיקון ותקנתי. מה הדין?
ומה הדין במקרה הנ"ל - אם יש ספק אם היה הפסק?
תשובה:
אם ודאי שהיה הפסק, והאות היה בודאי פסול לפני התיקון - אזי אין תקנה בדבר, ותצטרך לגנוז.
אבל אם היה ספק אם היה בו פסול, אז יש להכשיר בדיעבד אחר התיקון. וראוי [לרווחא דמילתא] להעביר עוד פעם דיו על השם [על מקום התיקון] ולקדשו שניה.
היה הפסק באות של השם, אמנם ידעתי שזהו שם אבל שכחתי לקדש בעת התיקון ותקנתי. מה הדין?
ומה הדין במקרה הנ"ל - אם יש ספק אם היה הפסק?
תשובה:
אם ודאי שהיה הפסק, והאות היה בודאי פסול לפני התיקון - אזי אין תקנה בדבר, ותצטרך לגנוז.
אבל אם היה ספק אם היה בו פסול, אז יש להכשיר בדיעבד אחר התיקון. וראוי [לרווחא דמילתא] להעביר עוד פעם דיו על השם [על מקום התיקון] ולקדשו שניה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה