מה דין מזוזה [או תפלין] מנוקדת?
לגבי ס"ת מבואר בפוסקים [יורה דעה סימן רעד] שס"ת מנוקד הוא פסול, כי נשתנה מנתינתו מסיני שניתן ללא ניקוד, ואפילו לגרר הניקוד אחר כך - כתבו הפוסקים שזה פסול כחק תוכות. האם הדין הזה נכון גם למזוזה ותפלין?
לכאורה כן.
אמנם במקרה שלפנינו נראה שהניקוד הוסף אחר הכתיבה, ובכה"ג גם בס"ת מותר לגרר. (אמנם כל זמן שלא גירר הניקוד, נראה שהמזוזה היא פסולה).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה