כדאי לראות גם בהגדלה
בדרך כלל הייתי אומר שיש לשאול תינוק, לפני שנכשיר את האות, וממילא לתקנה במחיקת הקשקוש, אלא שאות חי"ת כתבו הפוסקים שאין תינוק מכירה, וא"כ אי אפשר לשאול תינוק במקרה זה.
אלא, [מבואר בפוסקים הנ"ל] שעלינו לבחון בעינינו מה תינוק היה אומר.
כאן ברור, שלא נשתנה צורת האות [ואם תינוק היה מכיר חי"ת - היה קורא אותה לחי"ת], וממילא חי"ת זו כשרה, ומותר למחוק הקשקוש.
ראה גם פורום לנושאי סת"ם: תיקון אותיות שנפסקו שלא כסדרן, בחידוש וביאור אות ג.
ראה גם פורום לנושאי סת"ם: תיקון אותיות שנפסקו שלא כסדרן, בחידוש וביאור אות ג.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה