נשאלתי מה הדין במזוזה שנפל עליה שעוה וכיסה כמה אותיות שלא היו נראות, והסירו את השעוה ממנה, וחוזר לקבעה. האם יברך כעת על קביעתה?
זה תלוי מה הדין במזוזה כזו בעת כיסוי האותיות. מבואר בפוסקים שאסור לקרוא בס"ת שמכוסה בשעוה עד שיסירו את השעוה, אבל לכאורה זה מצד הדין שאסור לקרות מהתורה בעל פה, והיות שאין האותיות נראות א"א לקרות בה. צ"ע האם שייך דין כזה במזוזה, היות שהאותיות באמת קיימות מתחת לשעוה אלא שמכוסות.
ואמנם פשוט שצריך להסיר השעוה, אבל לא יברך אח"כ על החזרתה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה