החי"ת שלמעלה קשה להכשירה, משום שגג החטוטרת וגג הוי"ו דבר אחד, ואין זה דומה לוי"ו. וממילא נשתנה הרכב החי"ת מוי"ו וזיי"ן לצורה אחרת. וכן הדוגמא הבאה [הגדל].
החי"ת הבאה כשר, משום שהיא בעצם שתי זייני"ן שנדבקו זה לזה, אע"פ שהגגות רחבות מעט, מכשירים.
שלום הרב אם האות כצורתה בכללה מניין לנו לפסול בגלל שחלק ממרכיבי האות לא כצורתן? אם כך היה צריך לפסול גם את האל"ף שאין ביו"דין שלה ירך וכדו' אשמח שיאיר את עיני.
שאלתך נכונה - ברם החי"ת שונה מכל האותיות כי היא מורכבת מזיי"ן וזיי"ן או וי"ו לפי האר"י - ודעת התקון תפלין, וכן פסקו המגן אברהם ושו"ע רבינו שאם שינה צורת הזייני"ן - כלומר צורת הרכבתן אזי אינה חי"ת כשרה. האמת שרוב האחרונים [ובראשם הנודע ביהודה] חולקים ומכשירים כפי סברתך, שאין לחלק בין החי"ת לשאר האותיות.
שלום הרב
השבמחקאם האות כצורתה בכללה מניין לנו לפסול בגלל שחלק ממרכיבי האות לא כצורתן? אם כך היה צריך לפסול גם את האל"ף שאין ביו"דין שלה ירך וכדו' אשמח שיאיר את עיני.
שאלתך נכונה - ברם החי"ת שונה מכל האותיות כי היא מורכבת מזיי"ן וזיי"ן או וי"ו לפי האר"י - ודעת התקון תפלין, וכן פסקו המגן אברהם ושו"ע רבינו שאם שינה צורת הזייני"ן - כלומר צורת הרכבתן אזי אינה חי"ת כשרה.
מחקהאמת שרוב האחרונים [ובראשם הנודע ביהודה] חולקים ומכשירים כפי סברתך, שאין לחלק בין החי"ת לשאר האותיות.