החי"ת - הוי"ו שלה ארוך יותר מהזיי"ן - צריך לתקנה.
גם בחי"ת זו אותה בעיה, הזיי"ן ארוכה כעין נו"ן פשוטה. לדעת שו"ע רבינו זה פסול, משום שאינה צורת ב' זייני"ן אלא צורה חדשה. [נראה לי, היות שתינוק יכיר אות זו לחי"ת עכ"פ מותר לתקנה ע"י הוספת דיו גם בתפלין].
המ"ם סתומה - עקומה ושאלת תינוק אם לא יטעה בה כסמ"ך.
החטוטרת גבוה מאוד. מנהג העולם להכשיר. אך נראה לי שגם זו אינה כשרה לדעת שו"ע רבינו [משום שינוי צורה], ואין להקל למי שנוהג כפסקי שו"ע רבינו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה