ביו"ד הראשונה של ימים יש את הבעיה המפורסמת שאין עובי גופה [כלומר ראש היו"ד] כשיעור הראוי לאות [ולא שייך כלל "אין שיעור לעובי האותיות" במקרה דידן של היו"ד, כי זה כל שיעורה] ונמצא שהיו"ד פסולה. אמנם אפשר לתקנה ע"י הוספת דיו להעבות מעט את ראשה.
היו"ד השניה יותר גרועה מהראשונה, אבל לאחר שאלת תינוק מותר לתקנה כנ"ל.
הוי"ו כשר.
הגימ"ל אע"פ שאין ירך שמאל מחוברת לגוף כתיקונה לכתחילה, כי היא צריכה להיות מחוברת בראשה ולא מתחתיתה, מ"מ בדיעבד כשר.
היו"ד המצויינת [לדעתי] פסולה, וא"א לתקנה, משום שינוי גדול בצורת האות.
According to the problem of the first yud of yemim the same problem exists lichora by the first yud of yiieh in the second picture. Correct?
השבמחקAccordingly in the yud of yemim would you say that if finding such a yud in someones tefillin they would need to put on a pair tefillin again that same day if they davened with the pair with the problematic yud correct?
yes both correct
השבמחק