ולא נניח שהסופר התחיל את כתיבת אות ה' האחרונה מהגג, ובדבקו באות ו' תיכף נהפכה אות ו' המקודשת לאות ר' ומימלא נמחקה, ולכן רק שתי האותיות הראשונות ו"ה נקדשו ואפשר ומותר למחוק את ה-ו"ה?
אם היינו יודעים שזה בדיוק מה שקרה - אתה צודק. ונתבטל לגמרי הוי"ו ומותר למוחקו, והה"א שאחריו. אבל מי יודע שכך היה ? אולי זה נדבק לאחר גמר כל השם?! ולכן אי אפשר להקל במחיקת השם. שהוא חשש איסור דאורייתא.
במחשבה שניה - גם אם באמת קרה כמו שאמרת, אבל עכשיו אחר שעשה ה"א אפשר שהוי"ו חזרה להיות ניכרת כאות וי"ו, ואע"פ שהיא פסולה משום חק תוכות, מכל מקום אי אפשר למחוק אותיות מהשם אע"פ שהן פסולות.
ולא נניח שהסופר התחיל את כתיבת אות ה' האחרונה מהגג, ובדבקו באות ו' תיכף נהפכה אות ו' המקודשת לאות ר' ומימלא נמחקה, ולכן רק שתי האותיות הראשונות ו"ה נקדשו ואפשר ומותר למחוק את ה-ו"ה?
השבמחקאם היינו יודעים שזה בדיוק מה שקרה - אתה צודק. ונתבטל לגמרי הוי"ו ומותר למוחקו, והה"א שאחריו.
השבמחקאבל מי יודע שכך היה ? אולי זה נדבק לאחר גמר כל השם?!
ולכן אי אפשר להקל במחיקת השם. שהוא חשש איסור דאורייתא.
במחשבה שניה - גם אם באמת קרה כמו שאמרת, אבל עכשיו אחר שעשה ה"א אפשר שהוי"ו חזרה להיות ניכרת כאות וי"ו, ואע"פ שהיא פסולה משום חק תוכות, מכל מקום אי אפשר למחוק אותיות מהשם אע"פ שהן פסולות.
השבמחק