פתח עיקרי לעזרת נשים.
מעבר נוסף בין עזרת גברים לנשים. מאחורי העזרת נשים דלת לגינה.
שתי הפתחים הללו [לעזרת נשים] צריכים מזוזות בלי ברכה [כי אין בהם דלתות]. הראשון
שהוא עיקר כניסה לנשים חייב במזוזה בצד ימין של כניסה לעזרת נשים, כי זה דרך
כניסתו הרגיל של פתח זה.
פתח השני הרחב - תלוי איזה דרך רגילים יותר להשתמש בפתח זה, מצד
גברים לנשים או מצד נשים לגברים. אם אין הכרע בדבר, נראה שיש לקבוע אף בפתח זה לצד
הנשים.
במקרים הללו היות שאין כאן דלת, אין "היכר ציר", אלא אנו
מסתכלים על דרך ההילוך הרגיל, או חשיבות החדר לקבוע לאן שייך הפתח.
בנוגע לפתח לגינה
- אם משתמשים בגינה זו, אוכלים שם או לומדים שם וכל הדומה, יש לקבוע
[ע"פ מנהג חב"ד] ע"פ היכר ציר, כי גינה זו תיחשב כחצר וכחדר בבית.
אבל אם בגינה לא משתמשים
שם כלל, וגם אין מעבר משם החוצה לרחוב - הרי פתח זה פטור.
אבל אם הוא משמש מעבר ליכנס מהרחוב דרך שם [פתח אחורי], חייב בצד ימין של הכניסה מהגינה לבי"ת חב"ד.
אבל אם הוא משמש מעבר ליכנס מהרחוב דרך שם [פתח אחורי], חייב בצד ימין של הכניסה מהגינה לבי"ת חב"ד.
ואם יהא מעבר לא רגיל
[כלומר לא רגיל להשתמש בה] מהגינה החוצה לרחוב, שאפשר לצאת מהבית חב"ד החוצה
דרך הגינה לרחוב [או להכנס משם] - ראוי [להחמיר] לקבוע בצד ימין של הכניסה לבית חב"ד
בפתח זה של הגינה.
חזר השואל: אמנם הגינה סגורה לגמרי ואין ממנה מעבר החוצה כלל, אך הוא משמש מקום משחקים לילדים כל השנה.
אם כן, הרי זה נחשב לחצר שיש בו דיורים, שהרי דיורי ילדים חייבים במזוזה גם, ועל כן לפי מנהג חב"ד יש לקבוע בפתח זה על פי היכר ציר.
חזר השואל: אמנם הגינה סגורה לגמרי ואין ממנה מעבר החוצה כלל, אך הוא משמש מקום משחקים לילדים כל השנה.
אם כן, הרי זה נחשב לחצר שיש בו דיורים, שהרי דיורי ילדים חייבים במזוזה גם, ועל כן לפי מנהג חב"ד יש לקבוע בפתח זה על פי היכר ציר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה