הנו"ן של נשבע עקומה, נראה שמהני שאלת תינוק להכשירה.
הנו"ן הזה הגג רחב קצת יותר מהמושב, ואולי דומה לבי"ת - שאלת תינוק.
הנו"ן של נפשכם נראה לי שפסול - הגג רחב מדי ביחס למושב. הנו"ן של ונתתי שאלה קשה (האם היא מין בי"ת או מין נו"ן) - נראה שאפשר לשאול תינוק.
החי"ת כשרה אע"פ נדבקו גגי הזייני"ן זה לזה ונסגר החטוטרת.
היו"ד רגלו ארוכה מעובי הגג, בגלל הנטיה היפה שלו [עיקום הרגל היטב] כולם קוראים לו יו"ד, ועל זה העולם סומך להכשיר [לעניות דעתי יש כאן פסול כפי שביארתי כמה פעמים].
הנו"ן פסולה, גגה ארוכה ממושבה, וצורתה של האות נאבדה. היא גם "מרובעת" (כלומר הצואר יוצא מהקצה כוי"ו, ואין בה נטיה אלא יורדת ישר] שנראית כמין בי"ת וגם גגה רחב מדי, ביחד נראה שפסולה.
הנו"ן הזו ניתן לשאול תינוק ולהכשירה, בשונה מהקודם צוארה יורד באלכסון מעט וגגה ומושבה שוין, שנותן לה קצת יותר צורת נו"ן. על כן יש לשאול תינוק אם היא נו"ן או כ"ף.
הנו"ן הזו גם יכול לשאול תינוק עליה, מושבה רחב מגגה. ויש להסתפק בגלל רוחב הכללי שלה האם היא נו"ן כשרה או מין בי"ת, ועל כן יש לשאול תינוק.
תודתי לרב שמחה פרנקל על חלק נכבד של התמונות כאן, ועל בלוגים קודמים בפורום.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה