קיבלתי סקן של מזוזה זו, ולא ראיתיו בעינים. יש כאן דברים מוזרים:
רוב היודי"ן כתובים מעל השירטוט ולא תחתיו (הגם שלדינא נראה בדיעבד שזה כשר. הגם שדעת הדעת קדושים ודברי חיים מצאנז שכתב שאינו נוגע לשירטוט אלא מתחת לשירטוט הוא פסול, צ"ע מה דעתם בכתב שהוא מעל השירטוט ולא מתחתיו), מ"מ שום סופר לא כותב כן לכתוב מעל השירטוט !! [ניתן להגדיל. בתמונה למטה מצוינים רבים מיודי"ם הללו]
יש במזוזה זו שירטוט כפול [והגם שקצת סופרים מהדרים עושים כן, נראה לי שטעם הסופר כאן מסיבה אחרת, ודי למבין].
השירטוט אינו שוקע מצד הכתב, אלא הוא בולט מהצד האחורי של הקלף. גם זה לדינא נראה שכשר בדיעבד, ראה ברוך שאמר עמוד סד שמשוה שירטוט מצד השיער [כלומר לא מצד הקלף שבו הכתב, אלא חורץ מאחורי הקלף והשרטוט בולט בצד הכתב] לשירטוט בצבע. והפוסקים [ראה שו"ע רבינו לב סעיף ח] כתבו שבדיעבד הוא כשר. מ"מ אין דרך שום סופר לשרטט כן.
המסקנה המתבקשת - המזוזה הזו לא נכתבה על ידי סופר שלמד דיני הכתיבה, ולא למד ממורה נכון היאך לכתוב מזוזה !!
מעניין שהשרטוט כפול באותו חוזק כמו שרטוט הרגיל בד"כ עושים אותי חלש יותר. כנראה שרטוט ביתי
השבמחקלא הבנתי מה פירוש שהוא לא שוקע מצד הכתב וכו' וכן איך זה קורה?
בכ"ף של "לבבכם", מהתמונה נראה לי שיש פינה עם יציאה קטנה למעלה.
השירטוט אינו עשוי מצד הקלף בחריץ השוקע לעומק בקלף, אלא הוא עשוי מאחורי הקלף ולכן הוא בולט על פני הקלף למעלה - הפוך מצורת שירטוט מוכרת.
מחקהבי"ת של לבבכם - הצרות הקטנות שבמזוזה זו. אנחנו נוהגים [חב"ד] להכשיר זוית למעלה בכ"ף. אני יודע שהמשנה ברורה [משנ"ס ע"פ פמ"ג] נוטה לפסול.