הכ"ף שאלת תינוק, כי יש לו כעין עקב בגבו, ושמא תינוק יטעה בה כבי"ת.
הדיבוק שבין הבי"ת לשי"ן מותר לגררה. ואע"פ שיש מקום לחשוש שמא נדמתה למ"ם פתוחה, דהיינו כאשר עשה זרוע ימין של השי"ן תחילה ולא עשה עדיין שאר השי"ן, אז צד ימין השי"ן והבי"ת נדמו למ"ם. איני צריך לחשוש לזה, כי מנין לי אימתי נעשה הדיבוק, שמא נעשה אחר גמר השי"ן, על כן אני מסתכל על האותיות כמו שהן עתה, ולפי מראית העין עתה לא נשתנו כלל האותיות מצורתן.
ראה גם מה שכתבתי [חפש בתויות] "ספק שינוי צורת האות"
הדיבוק שבין הבי"ת לשי"ן מותר לגררה. ואע"פ שיש מקום לחשוש שמא נדמתה למ"ם פתוחה, דהיינו כאשר עשה זרוע ימין של השי"ן תחילה ולא עשה עדיין שאר השי"ן, אז צד ימין השי"ן והבי"ת נדמו למ"ם. איני צריך לחשוש לזה, כי מנין לי אימתי נעשה הדיבוק, שמא נעשה אחר גמר השי"ן, על כן אני מסתכל על האותיות כמו שהן עתה, ולפי מראית העין עתה לא נשתנו כלל האותיות מצורתן.
ראה גם מה שכתבתי [חפש בתויות] "ספק שינוי צורת האות"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה