למ"ד קצר בלי מושב.
הלמ"ד אין לו מושב. לדעת שו"ע רבינו זה כשר בדיעבד [וכן הוא בכתב ספרד אמיתי, שאין ללמ"ד מושב]. אמנם במשנת סופרים פוסל למ"ד בלי מושב. ולכן מצוה לתקנו [בכתבים אשכנזים].
בתמונה השניה הכתב חלש. שים לב שהכתיבה אינה בדיוק על השירטוט אלא מתחתיה, אע"פ שאין זה מעכב [כן העיקר להלכה, אמנם יש קצת פוסקים מחמירים בכך, שאם הכתב אינו דבוק לשירטוט שיש בזה פסול במזוזה] מכל מקום זה מעיד על איכות הכתב!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה