המ"ם בתמונה הראשונה עגולה מעט בצד ימין, אבל בצד שמאל מרובעת בזוית, ואעפ"כ דינה שאלת תינוק כי מחמת שגוף האות צרה ודומה קצת לסמ"ך, התינוק עלול לטעות בה.
אבל בתמונה השניה המ"ם ניכרת היטב מחמת ריבוע גופה, ואע"פ ששתי הפינות ימין ושמאל עגולות מעט - פשוט שתינוק יקראנה מ"ם, ולכן מותר לתקנה.
זה ברור בשיטת שו"ע רבינו בסימן לו אות מ"ם, דו"ק. אמנם שיטת המקדש מעט, שכל שיש בה ב' פינות עגולות אבדה שם מ"ם ממנה. [ונראה דעתו דאפילו פינה אחת מעוגלת לבדה כבר נפסלה, ואין כאן מקום להאריך בביאור דבריו].
זה ברור בשיטת שו"ע רבינו בסימן לו אות מ"ם, דו"ק. אמנם שיטת המקדש מעט, שכל שיש בה ב' פינות עגולות אבדה שם מ"ם ממנה. [ונראה דעתו דאפילו פינה אחת מעוגלת לבדה כבר נפסלה, ואין כאן מקום להאריך בביאור דבריו].
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה