התיבות "על הארץ" נכתבו על הגרר, והמגיה אומר שהוא אינו רואה את השירטוט, ומסתפק שמא המתקן לא שירטט שוב אחר הגרר.
לכאורה יש להחמיר, שהרי שירטוט מזוזה על כל שיטה ושיטה הוא הלכה למשה מסיני.
אמנם יש מקום להקל, בצירוף הסברות הבאות: א) השיטה האחרונה בודאי משורטטת כפי שנראה מצדי התיבות, ולכן יש אומרים שנחשב שיטה זו משורטטת. ב) יש סברא שב' תיבות לבדן אינן צריכות שירטוט. ג) רבים סוברים שטעם השירטוט הוא ליישר הכתב, והיות והיה שירטוט בודאי לפני הגרר ונשאר רושם עכ"פ והכתב מיושר, יש לומר שחשיב בכך משורטט.
לכן במצב של ספק, יש להקל. בצירוף ד) הרי היה משורטט תחילה, ורק ספק שמא נמחק. [אמנם קשה לומר כאן אוקים אחזקה קמייתא, כי הריעותא ושינוי ברור לעינים שיש כאן גרר].
אבל במצב של ודאי שחסר שירטוט אפילו בשיטה זו האחרונה, אין להקל כלל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה