עובי גג הרי"ש יותר מעובי הירך שלמטה - אם כן חסר לו שיעור מלוא אות קטנה בירך - צריך לתקן להאריך את הירך שיהא כעובי הגג.
הרי"ש ירכו קצר - והיא כשרה כי נשתייר בה שיעור מלוא אות קטנה. מ"מ לכתחלה צריך להאריכה כשיעורה לכתחלה. (הסיבה שהסופר/מגיה קיצר/מחק כדי להרחיקו מגג הלמ"ד. ולא היה צריך לקצרה כל כך).
הדלי"ת [של 'דברי'] קיצר הסופר את ירכה מטעם הנ"ל, כדי להרחיקה מגג הלמ"ד. וגם כאן היא כשרה כי נשתייר בה שיעור ירך, אך מצוה לתקנה עד קצה גג הלמ"ד [ולא עד בכלל, שלא תיכנס (לכתחילה) כלום מגג הלמ"ד בחלל הדלי"ת].
'פן' - הנו"ן פשוטה אינה יורדת למטה מהפ"א, ויש מחמירים לפסול נו"ן כזו. עכ"פ מותר לתקנה וצריך לתקנה - להאריך את הנו"ן שתרד למטה מהפ"א.
התוי"ן שסימנתי - הירך שמאל אינה בצד שמאל של האות, אלא ממש באמצען. ואין זה כשר לכתחלה, אלא רק בדיעבד כמבואר בשו"ע רבינו סימן לב לגבי ירך שמאל של אות ה"א.
'פן' - הנו"ן פשוטה אינה יורדת למטה מהפ"א, ויש מחמירים לפסול נו"ן כזו. עכ"פ מותר לתקנה וצריך לתקנה - להאריך את הנו"ן שתרד למטה מהפ"א.
התוי"ן שסימנתי - הירך שמאל אינה בצד שמאל של האות, אלא ממש באמצען. ואין זה כשר לכתחלה, אלא רק בדיעבד כמבואר בשו"ע רבינו סימן לב לגבי ירך שמאל של אות ה"א.
בהסתכלות קרובה בשתי התמונות האחרונות (רי"ש ודלי"ת שקיצר ירכן) [אפשר להגדיל התמונה] נראה ברור שהסופר אחר שעשה הירך כדין - מחק את אורך הירך משום הלמ"ד, ומי שהורה לו כן טעה.
השבמחק