קוץ הלמ"ד לבדו (ולא ראש הל') נכנס לחלל דלי"ת כמסומן. היות שאין בקוץ זה הנכנס שיעור ירך ה"א, ופשוט שלא נשתנה דלי"ת זה לה"א, גם בכיסוי שאר גוף הלמ"ד שמחוץ לחלל הדלי"ת, ועל כן הדלי"ת הזו כשרה.
לכתחלה אסור שיכנס שום חלק מאות אחת לאות אחר, ובפרט הלמ"ד לא יכנס לאותיות דר"ך לכתחלה, ולכן מצוה לתקנו ע"י מחיקת מקצת אורך הקוץ הזה.
האם גם קו"ף אינו יכול להיות כאשר כתבו רק את הוי"ו של הלמ"ד התחתונה?
השבמחקב. האם אין דיעה שאומרת שה"א כשרה גם ביו"ד כל שהוא?
א. אם ה"א זה לא יהיה, כל שכן שזה לא יהיה קו"ף.
מחקב. גם לדיעה שיו"ד הה"א כשרה בכלשהו, כאן אין להחמיר, א. דניכר מחמת אריכות צואר הלמ"ד שזה שייך ללמ"ד ולא לדלי"ת, ב. ועוד מפני שאינו עומד במקומו בצד שמאל [של הה"א], אלא באמצע גגו, לכן ודאי שאינו ה"א אלא הקוץ שייך ללמ"ד שלמטה.
היה מקרה שהר' היה נקודה כזאות קטנה והרב פסל רציתי לדעת במחילת כבוד הרב מה החילוק
השבמחקכנראה כוונתך שאני פסלתי רי"ש שהיה בו נקודה קטנה במאמר "נקודה קטנה בחלל הרי"ש" 5 נובמבר שנה זו.
השבמחקהחילוק הוא שהנקודה לבדה בחלל הר' עלולה יותר להיראות לתינוק כה"א, משא"כ קוץ מעט הלמ"ד הנכנס רבים מקילים שאורך צואר הלמ"ד מוכיח עליו.
אבל כללות הערתו צודקת - הגבול דק, ובכל מקרה צריך לדון עליו לעצמו!