[אפשר להגדיל]
האם חטוטרת זו כשרה?
הדברים הבאים נראים לי מסברא בלבד (וצריך עיון יותר בדבר):
לדעת הרבה אחרונים [המכשירים דלי"ת וזיי"ן המחוברים בחטוטרת לצורת חי"ת] יש לומר דזו ג"כ כשרה, כי בכללות יש לה מראה האות חי"ת. אך לדעת מקצת האחרונים [מגן אברהם ושוע"ר ע"פ תקון תפלין ואלפא ביתא שהעתיק הב"י] הסוברים שאם שינה צורת ב' הזייני"ן המחוברים בחטוטרת פסולה, כגון שעשה דלי"ת וזיי"ן, אני נוטה לומר שגם זה פסול לחי"ת [כי אין זו חטוטרת האמורה, המחברת ב' הזיינ"ן להיות גוף אות אחת = חי"ת, אלא כמין גג אחר].
ומ"מ נראה דאפילו נאמר שיש בזה פסול, מותר לתקנו בתפלין ומזוזה.
לדעת הרבה אחרונים [המכשירים דלי"ת וזיי"ן המחוברים בחטוטרת לצורת חי"ת] יש לומר דזו ג"כ כשרה, כי בכללות יש לה מראה האות חי"ת. אך לדעת מקצת האחרונים [מגן אברהם ושוע"ר ע"פ תקון תפלין ואלפא ביתא שהעתיק הב"י] הסוברים שאם שינה צורת ב' הזייני"ן המחוברים בחטוטרת פסולה, כגון שעשה דלי"ת וזיי"ן, אני נוטה לומר שגם זה פסול לחי"ת [כי אין זו חטוטרת האמורה, המחברת ב' הזיינ"ן להיות גוף אות אחת = חי"ת, אלא כמין גג אחר].
ומ"מ נראה דאפילו נאמר שיש בזה פסול, מותר לתקנו בתפלין ומזוזה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה