הירך אינו נוגע בגג, אך קרוב. דינה שאלת תינוק האם יכירנו כה"א, או יטעה בה כחי"ת [ואע"פ שקרוב אצלי שתינוק יקראנו ה"א, מ"מ אינני בטוח במאה אחוז, ולכן חובה לשאול תינוק בפועל].
ואין לומר היות שבפועל לא נוגע לגג, לא איכפת לי מה שתינוק יקראנו - סברא זו אינה נכונה. אלא כל שינוי מה בצורת האות (ובפרט אם מתדמה מעט לאות אחרת) דינה שאלת תינוק. והרי אם תינוק יקרא צורה כזו חי"ת, נראה שמעיקר הדין מותר לחברה לגגה להיות חי"ת. [אין להסיק מכאן מסקנה למעשה להקל לענין חי"ת, אבל זה פשוט אצלי עיקר הדין].
מה בנוגע לדל"ת הגדולה: א. שרגלה עקומה עד כדי מושב. ב. שנכנס קצת התג מהבי"ת למטה?
השבמחקאין להחמיר כלל, כי הדלי"ת ניכרת בצורה ברורה ביותר. (אני מודה שראוי לעשות עיקום הרגל יותר עדין לכתחלה)
מחקthe tonoik read it hey
השבמחקעיין במשנה ברורה ס"ק פ"ב (בסימן ל"ב) כתב שאם יש הפסק כחוט השערה כשר.
השבמחקאמת ויציב, אך בתנאי שהתינוק לא יתבלבל בה כחי"ת! ואכן כאן התינוק קראה ה"א.
מחק