הדלי"ת הראשונה צריכה שאלת תינוק [אם לא יטעה בה לקרותה רי"ש] כי אע"פ שהגג עובר על הרגל, מ"מ הוא מעוגל ביותר, ואין להכשיר בפשיטות דלי"ת כזו, כל עוד לא ניכרת היטב זוית הגג או עקב ברור, וכאן אין אף אחד מהם.
הדלי"ת השני קצת יותר טוב, ויש להניח שבודאי תינוק יקראנו דלי"ת. שניהם צריכים [הראשון אחר שאל"ת כאמור] תיקון לכתחילה.
גם שתי הדלתי"ן המסומנות "עבדים", "ועד", נראה שצריך שאלת תינוק, כנ"ל, כי זוית ועוקץ סוף הגג אינו ברור לגמרי ואין בו עקב טוב. [מסתמא תינוק יקראם דלי"ת, מ"מ כתבתי שאין להורות בפשיטות שזה כשר, אלא ראוי הדבר לשאלת תינוק].
גם שתי הדלתי"ן המסומנות "עבדים", "ועד", נראה שצריך שאלת תינוק, כנ"ל, כי זוית ועוקץ סוף הגג אינו ברור לגמרי ואין בו עקב טוב. [מסתמא תינוק יקראם דלי"ת, מ"מ כתבתי שאין להורות בפשיטות שזה כשר, אלא ראוי הדבר לשאלת תינוק].
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה