If they are gasos the paint must be peeled away, to reveal the true charitzim If they are pshutos, probably a waste of time to fix - it matters exactly what happened. Probably these are false charitzim, IE they are ony symbolic lines carved in the bayis but are not realy a true charitz, if so the bayis is pasul [it isn't a rosh = 4 compartments] and true charitzim must be cut in the bayis accurately against the division of the inner mechitzos - doesn't seem practical or worthwhile
במקרה הזה התקנה לעניו"ד הוא להכניס סכין כמו שעושין כשרוצים לבדוק אם הם פרודות, ואז בדרך מימילא יתגלו החריצים האמיתיים אפשר אז להבליט אותם יותר לכאורה מה יכפת לנו שיש שתי חריצים, העיקר שאחד מהם אמיתי
בתפלין גסות צדקת אפשר לפתוח את החריצים האמיתיים בסכין דקה. (אבל בדקות זה בכלל לא הענין, וצריך ביארו רחב מה הבעיה בחריצין שקר בדקות. ואכמ"ל) אבל מה שכתבת שלא איכפת לנו שישארו החריצים המזוייפים לא כן הדבר - אלא צריך לבטלם ולצבוע עליהם, כי אחרת עדיין אין חריצי הבתים ניכרים כלומר איזה מהם (והגם שאולי בדיעבד אין לפסול משום זה, אבל בודאי שלכתחילה אין להניח חריצים מזוייפים ליד אמיתיים, שפוגע בהיכר החריצין.
How is one able to fix this if they can?
השבמחקIf they are gasos the paint must be peeled away, to reveal the true charitzim
השבמחקIf they are pshutos, probably a waste of time to fix - it matters exactly what happened. Probably these are false charitzim, IE they are ony symbolic lines carved in the bayis but are not realy a true charitz,
if so the bayis is pasul [it isn't a rosh = 4 compartments] and true charitzim must be cut in the bayis accurately against the division of the inner mechitzos - doesn't seem practical or worthwhile
במקרה הזה התקנה לעניו"ד הוא להכניס סכין כמו שעושין כשרוצים לבדוק אם הם פרודות, ואז בדרך מימילא יתגלו החריצים האמיתיים
השבמחקאפשר אז להבליט אותם יותר
לכאורה מה יכפת לנו שיש שתי חריצים, העיקר שאחד מהם אמיתי
בתפלין גסות צדקת אפשר לפתוח את החריצים האמיתיים בסכין דקה. (אבל בדקות זה בכלל לא הענין, וצריך ביארו רחב מה הבעיה בחריצין שקר בדקות. ואכמ"ל)
מחקאבל מה שכתבת שלא איכפת לנו שישארו החריצים המזוייפים לא כן הדבר - אלא צריך לבטלם ולצבוע עליהם, כי אחרת עדיין אין חריצי הבתים ניכרים כלומר איזה מהם (והגם שאולי בדיעבד אין לפסול משום זה, אבל בודאי שלכתחילה אין להניח חריצים מזוייפים ליד אמיתיים, שפוגע בהיכר החריצין.