הבי"ת הזה אינו מרובע בגופו, אלא גבו נטוי מעט פנימה. וידוע דתינוק קורא לבי"ת ללא עקב כ"ף, וא"כ יש כאן חשש פסול משום אות שתינוק אינו מכירו. ועוד, לא פשוט כלל בדעת רבינו באותיות בי"ת וכ"ף (לומר דס"ל כסברת החתם סופר וביאור הלכה) דבי"ת שיש בה ריבוע זוית סגי, דילמא חייב להיות עקב או תג בולט משהו ואם לאו הרי זה דומה לכ"ף.
על סמך מה? הרי אפי' אם אינך מחשיב העקב, הרי מ"מ ה"ה מרובע מאחוריו?
השבמחקהבי"ת הזה אינו מרובע בגופו, אלא גבו נטוי מעט פנימה. וידוע דתינוק קורא לבי"ת ללא עקב כ"ף, וא"כ יש כאן חשש פסול משום אות שתינוק אינו מכירו.
מחקועוד, לא פשוט כלל בדעת רבינו באותיות בי"ת וכ"ף (לומר דס"ל כסברת החתם סופר וביאור הלכה) דבי"ת שיש בה ריבוע זוית סגי, דילמא חייב להיות עקב או תג בולט משהו ואם לאו הרי זה דומה לכ"ף.
"וא"כ יש חשש..."
השבמחק"לא פשוט כלל... דלמא..."
אז למה "לדעתך" פסול!?
הבה נתחיל הפוך: אתה תוכיח ותבאר למה פשוט לך שצורת בי"ת זו כשרה.
מחקאני לא רוצה לסמוך על תינוק, כי השפיץ שנדמה לעקב [ואינו עקב כלל] בודאי מטעה אותו.