ה"א שניה של הויה אינו צריך קוץ יורד (פסיעה לבר). זה לא נכון בכלל, ולכל הפחות אין לעשותו בכתב חב"ד [הנוהגים ע"פ משנת חסידים].
יש להקפיד בכ"ף פשוטה לא לעשות שבירה ניכרת. יש נוהגים לעשות מעט עיקום בגב, אך לא שבירה ממש.
נו"ן פשוטה לכתחילה רוחב ראשה כקולמוס אחד, ואין להאריכה הרבה [אמנם כאן עדיין היא כשרה].
יש להקפיד גם בכתב המיוחס על קוץ ר"ת ביו"ד שיורד משהו כלפי מטה, ולא להסתפק בעוקץ בולט שמאלה.
המ"ם סתומה אין לעשות יציאה רחבה במושב שמאלה. אמנם יש עושים בליטה משהו שם, אבל אין להרחיב יותר.
הפ"א פשוטה קצת קצרה - כמדומה לי שתינוק יכירו, אבל לכתחילה יש להאריכו מעט יותר.
הטי"ת תשתדל שלא יהא לו יציאה שמאלה של המושב, כי בזה מתחיל להדמות לעיי"ן. אלא סיום הרגל היורד מראש שמאל שוה לסיום המושב.
היו"ד ב"עיניכם" מדי ארוכה והיא בעצם וי"ו קטנה. יש לעשות שאלת רב, כי רבו המתירים [ולכל הפחות לתקנו] ואני סבור שהוא פסול.
זיי"ן הראש רחב מדי - צ"ל הראש קצר כשיעור קולמוס אחד בארכה או מעט יותר, ולא הרבה יותר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה