לגבי האות צדי שפסלת- "מצווה מן המובחר לכתחילה שבבית כנסת של ספרדים יקראו בספר תורה שנכתב בכתב ספרדי ובבית כנסת של אשכנזים יקראו בספר [...] אולם כל זה להידור מצווה, ולמצווה מן המובחר, אבל מעיקר הדין מותר לספרדי לכתחילה לעלות לספר תורה שנכתב בכתב אשכנזי וכן להיפך, שאין שינוי צורת האותיות פוסל כלל. ואף שבספרי התורה של הספרדים נוהגים לכתוב אות צד"י ביו"ד הפוכה כדעת האר"י ז"ל, אפילו הכי כשרים גם לאשכנזים, וכן המנהג פשוט כי כולם אמת ויסודתם בהררי קדש, ואלו ואלו דברי אלוקים חיים. והמונע עצמו מלעלות לספר תורה מחשש פסול בגלל צורת האותיות, הרי הוא מוציא לעז על קדושת ספר התורה ח"ו ". (ילקוט יוסף, או"ח, לב, ע)
לגבי האות צדי שפסלת-
השבמחק"מצווה מן המובחר לכתחילה שבבית כנסת של ספרדים יקראו בספר תורה שנכתב בכתב ספרדי ובבית כנסת של אשכנזים יקראו בספר [...] אולם כל זה להידור מצווה, ולמצווה מן המובחר, אבל מעיקר הדין מותר לספרדי לכתחילה לעלות לספר תורה שנכתב בכתב אשכנזי וכן להיפך, שאין שינוי צורת האותיות פוסל כלל. ואף שבספרי התורה של הספרדים נוהגים לכתוב אות צד"י ביו"ד הפוכה כדעת האר"י ז"ל, אפילו הכי כשרים גם לאשכנזים, וכן המנהג פשוט כי כולם אמת ויסודתם בהררי קדש, ואלו ואלו דברי אלוקים חיים. והמונע עצמו מלעלות לספר תורה מחשש פסול בגלל צורת האותיות, הרי הוא מוציא לעז על קדושת ספר התורה ח"ו ". (ילקוט יוסף, או"ח, לב, ע)