יו"ד הראשונה פסולה [לדעתי ע"פ דעת שו"ע רבינו] משום שיש בה שיעור וי"ו ולא שיעור יו"ד, הרגל ארוכה כפליים מעובי גגה.
יו"ד השניה היא גולם אין בה צורת אות, כי לא ניכרת חילוק הראש ורגל ימין, כלל.
זיי"ן פסולה משום שגגה עבה כשיעור ירכה [ואפשר יותר, תלוי היאך מודדים שיעור עובי הגג, כי בצד ימין נדבקו התגין זה לזה והן חצי מהגג, ומצד ימין הגג עבה הרבה יותר מירכה], וצריכה להיות ירכה ארוכה מעט יותר מעובי הגג, לעיכוב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה