מבואר בשו"ע שמצוה לכתחלה לכתוב תפלין של יד על קלף אחד.
במקרה ונפסל פרשת והיה אם שמע - מה עדיף, לגנוז כל היד ולכתוב יד חדשה לקיים הידור זה שיהא כל הד' פרשיות על קלף אחד, או שמא עדיף להדביק קלף [אחר חיתוך הפרשה הפסולה] ולכתוב עליה והיה אם שמע?
פשוט שראוי להדביק קלף ולכתוב עליה פר' והיה אם שמע, ובזה גם מקיימים קלף אחד, שהרי העיקר להלכה שדבק הוי חיבור ונחשבים ע"י הדבוק עור אחד, כמבואר בשו"ע.
אבל לגנוז ג' פרשיות כשרות בשביל הידור, פשוט שאין לעשות דבר זה. ויצא שכרו בהפסדו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה