המ"ם הראשון שמצד שמאל פיסולה ידוע, שהרי פתוחה שנסתמה במקום שראויה להסתם [כלומר בכל עובי המושב, מתחתיתה עד תחילתה, אע"פ שאינה סתומה כל עובי המושב אלא סתימה דקה כלשהו] הרי נעשית סתומה ופסולה.
אך שלושת התמונות הראשונות שיש בהם סתימה הסותם חלל הפתוחה, אך לא במקום שראויה להסתם ולעשות מ"ם סתומה, [שהרי פשוט שאין אלו ממי"ן סתומות], האם מקלקל ופוסל הפתוחה?
לכאורה לא מצאנו פסול בזה אלא אם כן נהפך הפתוחה ל[מ"ם] סתומה, ושלשת תמונות הללו לא נהפכו למ"ם סתומה. על כן יש כאן רק שאלות תינוק האם נשתנו צורתן, ואם תינוק קוראן כדינן יש למחוק את הקו הסותם. [משא"כ במ"ם הראשון גרירת הסתימה הוי חק תוכות].
לכאורה לא מצאנו פסול בזה אלא אם כן נהפך הפתוחה ל[מ"ם] סתומה, ושלשת תמונות הללו לא נהפכו למ"ם סתומה. על כן יש כאן רק שאלות תינוק האם נשתנו צורתן, ואם תינוק קוראן כדינן יש למחוק את הקו הסותם. [משא"כ במ"ם הראשון גרירת הסתימה הוי חק תוכות].
בנוגע לתמונה השניה מצד שמאל שיש חיבור בין ראש החרטום למושב, ראה משהו דומה קצת בספר משנת הסופר עמוד עד, בביאור הסופר תמונה 153.
השבמחק