הסופר או מגיה תיקן את היו"ד [שכנראה היתה עליו שאלה או פיסול משום שדומה ללמ"ד או משום שרגלה היתה ארוכה ביחס לראשה] והשאיר חותם טעותו בדיו כחול!! [לחץ להגדלה]
העיי"ן הוא קו משוך בשוה ופסול כמבואר בפוסקים (אע"פ שיש מתירים לתקנו, אבל בפועל בהוה הוא פסול),
ועליהם נאמר "יגיד עליו ריעו".
Please remind me why we are more lenient by a kav mashuch beshave of an ayin than by the earlier case of the nun?
השבמחקIs it because the ayin still has a recognizable tzurah and the nun does not. Also why did you write that the minhag is not to fix the nun, it is not more than a minhag?
The equation of both situations is correct, that is why I wrote that it is a custom to pasel a nun that its head is turned backward.
השבמחקThe reason of this chumra is, that some consider this a shinuy tzura - the nun resembles a zadi
למה אפשר לתקן עי״ן? לכאורה זה רק לפי מקדש מעט ולא פוסקים כך בפועל??
השבמחקגם משמעות הצמח צדק להתיר לתקן קו משוך בשוה, ולכן אנו נוהגים להקל בזה.
השבמחקחוץ מזה יש בליטה קטנה בע' למה לפסול ?
השבמחקהעיי"ן הזה הוא קו משוך בשוה שפסול לכל הפוסקים, אלא דלתקנו נוהגים להקל - אבל אין שום דעה שמכשיר העיי"ן כמו שזה כאן.
מחקתקח בחשבון שהצילום הוא הגדלה יותר מהמציאות, וכל בליטה קטנה מאוד שאתה רואה במציאות איננו. היה אותו דבר בנוגע ל"זיי"ן שחסר בראש מימין" שבוע שעבר - ראה שם.