משו"ע רבינו סימן לב סעיף לז נראה שבמקרה כזה מותר למחוק ה"א השניה ולמשוך גגה של הראשונה כדי שתיראה כתיבה אחת, ואע"פ שהרגל שמאל לא תהא בצד שמאל אלא באמצעה, כי אחרת נצטרך לגנוז את המזוזה.
(אמנם יש קצת להסתפק בענין זה, שמא רק התיר שם אם תישאר באמצעה ולא כבנידון דידן שתהא מאוד ימינה. וכל זה פשוט שרק אם תינוק יקראנה ה"א אחר התיקון).
לא מובן לי מה הסיבה לתיקון באופן הזה דווקא, לכאורה עדיף להוריד את ה"א ראשונה ולמשוך את בי"ת (מעט למטה ומעט למעלה כדי לא לשנות צורה) וזה תיקון הרבה יותר טוב. נדמה לי שיש אומרים שלא יועיל ש"ת אם הרגל עברה ימנית מאמצע הגג (נדמה לי מקדש מעט)
השבמחקאשמח שהרב יאיר את עיני
ברוך יקירי צדקת !!
מחקבודאי שיותר טוב למשוך את הבי"ת מעט מעט כפי שכתבו הפוסקים.
מרוב להיטותי לבאר את דין משיכת גג הה"א, לא שמתי לב לבי"ת.
אינני זוכר מה בדיוק עניתי על שאלה זו למעשה, ואפשר [אך לא סביר, כי אחרת הייתי מפרש הדבר בפנים] שרק באתי לבאר דיני משיכת הה"א, ולא עצם התיקון שהיה נדרש למעשה במקרה כזה.
יישר כח על ההערה והתיקון !