אולי עניין זה דומה לשאילת החיבור של שני החלקים אצל ה-מ? שלפעמים מחובר ה-כ בתחילת ה-ו, למעלה, סמוך לראש, כפי שצריך. ולפעמים החיבור באמצע ה-ו, עד ששכשמתחבר ממש בתחתית ה-ו ודאי פסול.
הדמיון שלך צודק. בצד"י שלפנינו הבעיה היא להחליט איפה בדיוק הראשים מתחברים לירך, אם נרצה להקיל נראה את החיבור בחצי גובה האות, וממילא כל העובי שיורד אפשר לומר שהוא ירך, ואז היינו מכשירים את האות. לאידך, אם אנו מסתכלים על הצד החיצוני של קוי הראשים היורדים הם מתחברים עד למטה, א"כ לא נשאר ירך יורד.
הפרט הטכני הזה כמדומה לי לא נמצא בחיבור של הכ"ף ווי"ו במ"ם, כי אם היה חיבור כל כך עבה מלמעלה עד למטה היה בודאי פסול משום שינוי צורת המ"ם.
בנוגע לדין האם זה כשר צ"ע כפי שכתבתי, אך נראה שלענין תיקון פשוט שמותר לתקנו כל זמן שתינוק מכירו. והתיקון הוא להעבות הרגל [להוסיף דיו בצד ימין שלו], כדי שיהא ניכר הפרש בין מקום חיבור הראשים לירך היורד.
אולי עניין זה דומה לשאילת החיבור של שני החלקים אצל ה-מ? שלפעמים מחובר ה-כ בתחילת ה-ו, למעלה, סמוך לראש, כפי שצריך. ולפעמים החיבור באמצע ה-ו, עד ששכשמתחבר ממש בתחתית ה-ו ודאי פסול.
השבמחקהדמיון שלך צודק.
מחקבצד"י שלפנינו הבעיה היא להחליט איפה בדיוק הראשים מתחברים לירך, אם נרצה להקיל נראה את החיבור בחצי גובה האות, וממילא כל העובי שיורד אפשר לומר שהוא ירך, ואז היינו מכשירים את האות.
לאידך, אם אנו מסתכלים על הצד החיצוני של קוי הראשים היורדים הם מתחברים עד למטה, א"כ לא נשאר ירך יורד.
הפרט הטכני הזה כמדומה לי לא נמצא בחיבור של הכ"ף ווי"ו במ"ם, כי אם היה חיבור כל כך עבה מלמעלה עד למטה היה בודאי פסול משום שינוי צורת המ"ם.
למעשה מה הדין???
השבמחקבנוגע לדין האם זה כשר צ"ע כפי שכתבתי, אך נראה שלענין תיקון פשוט שמותר לתקנו כל זמן שתינוק מכירו.
מחקוהתיקון הוא להעבות הרגל [להוסיף דיו בצד ימין שלו], כדי שיהא ניכר הפרש בין מקום חיבור הראשים לירך היורד.