כי הם סומכים על סברת קסת הסופר שמסתמא משך את המושב משמאל לימין. אבל לענ"ד לדעת אדמו"ר הזקן בסי' לב סעיף מא כל ירך אות שנכנסת לחלל הדלי"ת עד שבכיסויה של שאר הואת נראית [הדלי"ת] כה"א פסולה, ולא איכפת לי כלל מאיזה ענין וצד נכנסה לחלל הדלי"ת - כבר הדלי"ת אינה כתיבה תמה. כתבתי זה באותיות הרב עמ' ריא ואילך.
האם במקרה שאין חשש של שינוי צורת האות לדוגמא למ"ד נכנסה לתוך אות חי"ת וכדו' יהיה פסול לפי לדעת הגר"ז? (נדמה לי כך מובא בב"י בשם הרמב"ן לפסול אפילו שאין שינוי צורה)
רב פרידלנדר אמר לי שהאשכנזים אינם חוששים בנוגע לבעיה זו ואין צורך שאלת תינוק
השבמחקכי הם סומכים על סברת קסת הסופר שמסתמא משך את המושב משמאל לימין. אבל לענ"ד לדעת אדמו"ר הזקן בסי' לב סעיף מא כל ירך אות שנכנסת לחלל הדלי"ת עד שבכיסויה של שאר הואת נראית [הדלי"ת] כה"א פסולה, ולא איכפת לי כלל מאיזה ענין וצד נכנסה לחלל הדלי"ת - כבר הדלי"ת אינה כתיבה תמה. כתבתי זה באותיות הרב עמ' ריא ואילך.
מחקאלי.
השבמחקהאם זה רק אם משך מושב הב' משמאל לימין?
מוזר, כי בפרשיות שכתבו סופרים קדושים ר' אפרים מבראד ור' צבי ממעדזשיבוזש הרבה פעמים עקב של בי"ת ורגל של אל"ף נכנסים בתוך חלל של דל"ת? ו"ו ורי"ש...
השבמחקאלי גץ
יש לך תמונת כתב יד שתוכל לשלוח לי על מנת לפרסם בפורום??
מחקכמובן! לאן לשלוח?
השבמחקmoishebaz@gmail.com
מחקתודה רבה מראש,
משה
האם במקרה שאין חשש של שינוי צורת האות לדוגמא למ"ד נכנסה לתוך אות חי"ת וכדו' יהיה פסול לפי לדעת הגר"ז?
השבמחק(נדמה לי כך מובא בב"י בשם הרמב"ן לפסול אפילו שאין שינוי צורה)
לא, דעת שו"ע הגר"ז שכשר בדיעבד, כל עוד שלא נשתנה צורת האות שנכנסו לחללו.
מחק