ראשי הצד"י דבוקים מאוד. נראה לי שאפשר להקל ולגרור ביניהם, דעדיין ניכר צורת ב' הראשים כל אחד לעצמו, ולכן אין לפסול משום יוד"י האל"ף [וכיוצא בהם, יוד"י השי"ן עי"ן צד"י כו'] שנדבקו לגוף יותר מהראוי להם.
דבריך הן על פי סברת המקדש מעט - שחיסור רגל יו"ד האל"ף היא בעיה הנקראת "חסרון איבר", ולפי דעתו צדקת שגם כאן הצד"י הזו פסולה. אך ברור לי שאין דעת שו"ע רבינו כן, ואין שום פיסול "חסר איבר" שהמציא בעל המקדש מעט, ולכן חסר רגל היו"ד באל"ף אינו מעכב, וכמו כן בנידון דידן.
הרב, מכיון שזה מעשים של יום יום שפוסלים על דבר כזה, חשוב לי לשאול. מניין שזה ברור שלפי הגר"ז אין חסרון איבר במקרה זה? בגלל שלא כתב על זה או שיש מקור אחר שמשם הרב מדייק? יש לי הרבה תו"מ שפסלו לי על דבר זה וכן גם אני כמגיה פסלתי לאחרים (אחרי ש"ח)בלב כבד אע"פ שגם אני משוכנע שלהחשיב את זה כחסרון איבר לא נראה מציאותי וכן אצל ס"ת ישנים במיוחד הספרדים התופעה מציוה בשפע, אשמח לתשובתו.
למה לא העדר ירך של יו"ד הפוכה לא ייחשב כאן כחסרון איבר כמו ביוד"י אל"ף ללא חיבור (אלא התחברו בפינה)? אשמח שיאיר עיני
השבמחקדבריך הן על פי סברת המקדש מעט - שחיסור רגל יו"ד האל"ף היא בעיה הנקראת "חסרון איבר", ולפי דעתו צדקת שגם כאן הצד"י הזו פסולה.
מחקאך ברור לי שאין דעת שו"ע רבינו כן, ואין שום פיסול "חסר איבר" שהמציא בעל המקדש מעט, ולכן חסר רגל היו"ד באל"ף אינו מעכב, וכמו כן בנידון דידן.
הרב, מכיון שזה מעשים של יום יום שפוסלים על דבר כזה, חשוב לי לשאול. מניין שזה ברור שלפי הגר"ז אין חסרון איבר במקרה זה? בגלל שלא כתב על זה או שיש מקור אחר שמשם הרב מדייק?
השבמחקיש לי הרבה תו"מ שפסלו לי על דבר זה וכן גם אני כמגיה פסלתי לאחרים (אחרי ש"ח)בלב כבד אע"פ שגם אני משוכנע שלהחשיב את זה כחסרון איבר לא נראה מציאותי וכן אצל ס"ת ישנים במיוחד הספרדים התופעה מציוה בשפע, אשמח לתשובתו.
הרב ברוך
מחקבעזרת השם ית' השבוע אעלה כתבה על הנושא, זה נושא קצת ארוך וא"א לענות על רגל אחד בתגובה.
מצפה לכתבה בכליון עיניים.
השבמחקד"א, עדיין לא הוסמכתי לרב, יהודי פשוט שבפשוטים.
ישר כח ותודה רבה