יום רביעי, 24 באוקטובר 2012

פרשיות של יד - רבי אפרים סופר

בפרשה זו מסומנת בעט אדום מקומות שיש כניסה של קצת אות לאות אחרת, בחלל הווי"ן המסומנות נכנס מעט רגל האל"ף וקצה תג הלמ"ד.
בקצה חלל הרי"ש נכנס קצה רגל הגימ"ל - ולא חשש לשינוי הרי"ש לכעין ה"א.
רגלי הקו"ף [פעמיים 'בחזק'] הן כעין זיי"ן, ולא כוי"ו כפי שציינתי בפרשיות של ראש. אבל ראה להלן מפרשיות אחרות שעושה ראש ירך הקו"ף פעם כזיי"ן ופעם כוי"ו - כנראה שאינו מקפיד בכך.
 
הריוח סתומה שבין פרשת שמע לוהיה, היא כדעת הרמב"ם - ריוח ט' אותיות גדולות [ביתי"ן] לפני והיה, אבל אחר שמע אין ט' אותיות גדולות (וכנראה פחות מט' יודי"ן, או אפשר שהוא שיעור ט' יודי"ן בצמצום).


תגובה 1:

  1. בין הפסוקים יש ריוח, מעט יותר מאשר בין תיבה לתיבה, וכמנהג הישן

    השבמחק