יום חמישי, 18 באוקטובר 2012

שאלות על נפסקים

"בכם" נפסקים בכ"ף ומ"ם - מותר לתקנם.
"ועצר"  הוי"ו קצר צריך לשאול תינוק עליה.
העיי"ן יש בה הפסק - נראה לי שמותר לתקנה בתפלין ומזוזה.
אבל הרי"ש נראה לי שפסול, ואי אפשר לתקנה.
 
המ"ם סתומה [בשורה השניה] יש בה הפסק גדול במושבה, יש לי ספק האם מותר לתקנה בתפלין ומזוזה שלא כסדרן, או שמא זה נכלל בכתיבה מועטת שמותר לתקנה גם בתפלין ומזוזה?
מצד אחד יש הפסק גדול, ועיקר הבעיה שרוב המושב נמחק, אלא שיש פס דק בתחתית המושב [ואין שיעור לעובי קוי האות] וכמו"כ יש עוד הפסק בצד שמאל. אך מצד שני נראה ברור שתינוק יכירה.
היות שאני לא בטוח שיש לפסלה, על כן אני נוטה להקל ולהתיר לתקנה בהוספת דיו. (פשוט שהמחמירים כסברת הפמ"ג שהפסק ניכר פסול, פוסלים הדבר [יש להוסיף שקסת הסופר פוסל מ"ם כזו מעוד סיבה, כי כל פגם במ"ם סתומה לדעתו מבטל עיקר צורת האות]. ולא הקלנו אלא לסברת הפוסקים האחרים שמתירים לתקן אפילו הפסק ניכר).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה