סימנתי חלק מהבעיות במזוזה זו שלדעתי מעניינות:
ברור לי שהמזוזה הזו לא נכתבה ע"י סופר שלמד את מלאכת סת"ם [עכ"פ ע"פ הלכה של דיני כתיבת האות].
החי"ת מורכבת משני ווי"ן - כבר כתבתי [בפורום הזה] שאע"פ שחי"ת כזו כשרה מן הדין, אך מי שרגיל לכתוב כן, הרי זו עדות שלא למד מלאכה זו כהלכתה!
הבי"ת של לבבך יש בה קוץ שעולה מהמושב, ויתכן שתינוק יטעה בה כמ"ם סתומה, יש לשאול תינוק. הגדל לראות תמונה יותר ברורה.
כפי"ן משונים, חיבור המושב לכפיפת הגב יוצר שבירה במושב.
צד"י של ארצכם שינוי צורה יתכן שפסולה.
החי"ת מורכבת משני ווי"ן - כבר כתבתי [בפורום הזה] שאע"פ שחי"ת כזו כשרה מן הדין, אך מי שרגיל לכתוב כן, הרי זו עדות שלא למד מלאכה זו כהלכתה!
הבי"ת של לבבך יש בה קוץ שעולה מהמושב, ויתכן שתינוק יטעה בה כמ"ם סתומה, יש לשאול תינוק. הגדל לראות תמונה יותר ברורה.
כפי"ן משונים, חיבור המושב לכפיפת הגב יוצר שבירה במושב.
צד"י של ארצכם שינוי צורה יתכן שפסולה.
תוי"ן משונים [הוא לא כותב נכון את גג התי"ו] יתכן פיסול בזה.
דגנך - שתי בעיות. ראשית סיום רגל גימ"ל נכנסת לחלל הדלי"ת ופוסלה בודאות, כה"א. שנית הגימ"ל, אין לה ראש ברור אלא היא כמין גולם, וגם בכללות צורתה משונה. צ"ע אם מועיל שאלת תינוק על הגימ"ל או שיש לפסול ישר.
תי"ו של בשבתך, הרגל שמאל בצד ימינו והוא פסול לכתחילה, על דרך המבואר בפוסקים לענין ה"א שרגל שמאל עומדת בצד ימינה.
נו"ן של נשבע קרוב לודאי שתינוק יקראנה כ"ף.
צד"י של הארץ משונית, צ"ע.
יש עוד בעיה לענ"ד הריוח בתיבת אחד בין החי"ת לדלי"ת רבתי גדולה מדי והיא פסולה.
דגנך - שתי בעיות. ראשית סיום רגל גימ"ל נכנסת לחלל הדלי"ת ופוסלה בודאות, כה"א. שנית הגימ"ל, אין לה ראש ברור אלא היא כמין גולם, וגם בכללות צורתה משונה. צ"ע אם מועיל שאלת תינוק על הגימ"ל או שיש לפסול ישר.
תי"ו של בשבתך, הרגל שמאל בצד ימינו והוא פסול לכתחילה, על דרך המבואר בפוסקים לענין ה"א שרגל שמאל עומדת בצד ימינה.
נו"ן של נשבע קרוב לודאי שתינוק יקראנה כ"ף.
צד"י של הארץ משונית, צ"ע.
יש עוד בעיה לענ"ד הריוח בתיבת אחד בין החי"ת לדלי"ת רבתי גדולה מדי והיא פסולה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה